Friday, January 6, 2012

Nenek

Assalamualaikum.


     Seorang gadis membawa teman lelaki barunya yang berasal dari bandar pulang ke kampung untuk bertemu dengan neneknya. Setibanya ke rumah, si gadis terus meluru masuk ke dapur dan memeluk neneknya. Lupa tentang teman lelakinya yang masih di ruang tamu, si gadis tersebut terus berbual dengan neneknya.Teman lelakinya terus duduk di ruang tamu, sambil menantikan kekasihnya di dapur dia terpandang semangkuk kecil kacang badam dan gajus di atas meja. Bosan menunggu, dia pun terus mangambil sebutir kacang, lalu 
memakannya. 


     Setengah jam kemudian, habis semangkuk kacang itu dimakannya! Si gadis telah puas berborak dengan neneknya baru teringat yang teman lelakinya masih berada di ruang tamu. Lalu dia dan neneknya baik ke ruang tamu.

"Nenek, inilah teman lelaki saya yang katakan tadi. Ayang, minta maaf lupa nak kenalkan dengan nenek tadi," kata si gadis.

"Tak mengapa, saya pun nak minta maaf dengan nenek, sebab habis semangkuk kacang nenek saya habiskan." kata pemuda itu pula.

"Itulah cu, cucu-cucu nenek ini suka berikan nenek coklat kacang, tapi nenek ni bukannya ada gigi, jadi nenek pun hisaplah coklat tu sampai habis, kacangnya nenek letakkanlah dalam mangkuk tu. Kehkehkeh!






Thank you for reading ;p