Saturday, December 10, 2011

Tutup Aurat atau Bungkus Aurat?

Assalamualaikum.


Korang TUTUP aurat ke BUNGKUS aurat? Beza TUTUP dengan BUNGKUS adalah amat besar.


Situasi 1: 


Aisyah: Ahmad, cuba teka aku tengah BUNGKUS apa?
Ahmad: Alaaa, nasi lemak.
Aisyah: Aik? Mana kau tahu?
Ahmad: Aku nampak nasi terkeluar sikit tu. Lagi pun aku tahu kau memang jual nasi lemak.
Aisyah: Okey - okey. Cuba kau teka nasi lemak ini banyak ke sikit?
Ahmad: Alaaa, lagi senang nak teka. Banyak lah.
Aisyah: Hah? Macam mana kau tahu ni? 
Ahmad: Tengok BENTUK dengan SAIZ lah. BUNGKUSan besar banyak, BUNGKUSan kecik        sikit. 
Aisyah: Pandainya kau ni.
Ahmad: Bukan aku yang pandai, kau yang tak pandai.
Aisyah: Cehhh, hampeh betul.
Ahmad: Haha.






Situasi 2


Aisyah: Ahmad, cuba teka aku TUTUP apa dengan tudung saji ni?
Ahmad: Hmmmm. Ikan goreng?
Aisyah: Salah.
Ahmad: Telur dadar?
Aisyah: Salah lagi.
Ahmad: Karipap?
Aisyah: Salah jugak!
Ahmad: Fail MQA?
Aisyah: Ishhh. Lagi la salah.
Ahmad: Abis tu apa? Mana lah aku nak tahu apa yang kau TUTUP tu.
Aisyah: Nasi lemak laaa. Cuba teka banyak ke sikit?
Ahmad: Cehhh, Mana aku nak tahu. Malas lah aku nak jawab.


Maka, ramai - ramai pilih la TUTUP. 

Thank you for reading ;p