Tuesday, March 22, 2011

AKU BENCI ROKOK

Assalamualaikum :)

CLICK BANNER FOR MORE INFORMATION
1. Sila nyatakan KENAPA ANDA BENCI ROKOK ? Mesti lebih dari 100 patah perkataan .. 
= Kenapa saya benci rokok ? Kerana saya sangat benci rokok ! Rokok adalah salah satu perkara atau benda yang boleh dibawa maut ! Tau tak maut ? Maut tu sama dengan je lah dengan mati ! Mati babe mati ! Grrr . Saya pernah tanya atuk saya , soalan saya berbunyi " atuk , kenapa atuk merokok ? atuk tau tak , dalam rokok tu ada banyak bahan kimia jawapan atuk saya kedengaran " atuk dari muda sampai sekarang hisap rokok , atuk sihat walafiat lagi " . Oh atuk ,  jawapan atuk itu membuat cucu mu ini terkesima seketika . Pandai pulak atuk aku ni menjawab . Lantaklah , janji rokok tu sangat bahaya ok , sama dengan je dengan dadah ! Adess , kenapalah susah sangat nak faham , yang rokok ni bahaya . Sampaikan , dekat kotak rokok tu terang lagi menderang yang rokok ni bahaya ! Contohnya gambar paru paru yang dah hitam legam dan macam macam lagi yang bahaya . Tapi , masih nak merokok jugak . Ramai orang kata yang perokok tak boleh berhenti merokok . Yeke ? Pendadah pun tak boleh berhenti mendadah . Yeke ? Itu semua sikap masing masing . Guna akal fikiran . Fikir lah sendiri !

2. Pesanan buat mereka yang merokok dan bakal merokok ! 
= Jangan , jangan dan jangan merokok ! 

3. Pendapat anda mengenai mereka yang merokok ini .. 
=  Perokok yang merokok sangat busuk ! 



Thank you for reading ;p

6 comments:

syairahmohdanuar said...

saya pon join!hehe :p

Aqilah Kamarudin said...

syairahmohdanuar : join jangan tak join :)

Lulu caldina said...

Kalau kat kotak rokok tu mcm-mcm gambar ngeri mengenai kesan rokok keatas badan..tapi perokok masih tak sedar..Huh! Say NO to ROKOK

aqilah said...

saya sokong ! asap rokok pon membahayakan org sekeliling .

Aqilah Kamarudin said...

Lulu caldina : Haha . That's right babe :)

Aqilah Kamarudin said...

aqilah : Kita twin lah :) Hehe . Asap boleh killer human . Adesss :)